Aerodynaaminen etukate sekä kovat sivulaukut antavat aivan uuden mahdollisuuden käyttää Honda Rebel 1100 aivan uudella tavalla. Teknisillä hienouksilla maustettu Rebel on erittäin moderni moottoripyörä, mutta silti puhdasverinen Bobber-tyylisuunnan Touring Custom. Rebel 1100:llä onkin selkeästi kaksi persoonaa; Yhtäältä rento cruiseri ja samaan aikaan erittäin hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustettu matkapyörä. Todellinen monikäyttöisyyden mestari!
- Raaka, yksinkertainen muotokieli
- Aerodynaaminen etukate ja kovat sivulaukut
- LED-valot
- Virtalukosta avattava satula, jonka alla säilytystila ja USB-latausliitin
- Vakionopeudensäädin vakiovarusteena
Hondan USA:n suunnittelema tummanpuhuva ulkonäkö on konstailematon ja teollinen. Pitkä ja matala runko, yhdessä etukatteen ja sivulaukkujen kanssa luovat kutsuvan kokonaisuuden. Lokasuojat on tehty aidosta teräksestä ja kiinnittyvät runkoon valetuilla kiinnitysosilla. Matalalle sijoitettu pyöreä etuvalo on klassisen näköinen, mutta valaisee peräti neljän LED-polttimon voimin. Vilkut ovat 55 mm halkaisijaltaan ja LED-teknologian ansiosta erittäin kirkkaat. Takavalon lasi on kirkas, painottaen Rebelin "uus-vanhaa" muotokieltä. Satula on tukeva, mutta riittävän pehmeä pitkillekin reissuille. Matkustajan satula on helposti irrotettavissa, kun ajetaan ilman kyytiläistä. Virtalukosta avattavan satulan alla on 3 litran säilytystila ja USB-latauspistoke.
120 mm LCD-mittaristo on erittäin helppolukuinen ja sitä ohjataan vasemmassa kahvayksikössä sijaitsevilla napeilla. Honda Rebel 1100 Tour DCT -mallissa on vakionopeudensäädin vakiovarusteena.
Rebel 1100:n moottori perustuu Africa Twinin -moottoriin, mutta useita osakokonaisuuksia on muokattu sopimaan custom-pyörän henkeen ja vaatimuksiin. Huipputeho on 64 kW @ 7 000 rpm ja vääntö 98 Nm @ 4 750 rpm. Arvot ovat segmentin ehdotonta parhaimmistoa ja takaavat erittäin dynaamisen ajokokemuksen. Vauhtipyörä on peräti 32 % Africa Twinin vastaavaa raskaampi, tarjoten kuljettajalle lineaarisen ja erittäin voimakkaan alaväännön jonka varmasti tuntee!
Moottorin erittäin kompakti koko mahdollistaa sen asentamisen matalalle runkoon, mahdollistaen matalan painopisteen ja -istuinkorkeuden.
Pakoputkisto on luonnollisesti täysin uusi. Matalilla kierroksilla pakoääni on pulssimaisen möreä, mutta muuttuu korkeammilla kierroksilla erittäin tunnistettavaksi ”karjunnaksi”.
STANDARD - Neutraali moottorijarrutus, -kaasuvaste ja -keulimisen esto
RAIN - Rajoitettu kaasuvaste, vähäinen moottorijarrutuksen taso ja tehokas keulimisen eston
SPORT - Terävä kaasuvaste, neutraali moottorijarrutus ja vähäinen keulimisen eston taso
USER - Kuljettajan on mahdollista räätälöidä oma ajo-ohjelmansa
DCT-vaihdelaatikko on ollut tarjolla Honda moottoripyöriin jo yli 11 vuotta. Tuona aikana DCT-vaihteisia Hondia on myyty Euroopassa 140.000 kappaletta. Erittäin kompakti ja kevyt konstruktio antaa kuljettajalle mahdollisuuden täysin automatisoituun vaihtamiseen, ajo-olosuhteiden tai oman ”fiiliksen” mukaisesti. Vasemmassa kahvayksikössä sijaitsevista napeista vaihdelaatikkoa voi ohjata myös manuaalisesti, riippumatta onko valittu asetus automaatilla (D) vai pelkästään manuaalinen (M). Suomeen saapuvat Honda Rebel 1100 Touring -mallit ovat varustettu DCT vaihteistolla. Saatavilla olevat DCT vaihto-ohjelmat ovat yhteydessä valittuun ajo-ohjelmaan (moottori) seuraavasti:
STANDARD - Neutraali vaihto-ohjelma.
RAIN - Vaihtaa aikaisemmin isommalle ja tarjoaa erittäin rauhallisen vaihtorytmin.
SPORT - Vaihtaa suuremmilla kierroksilla isommalle ja aikaisemmin pienemmälle. Pitää moottorin kierroksia yllä.
USER - Kuljettajan on mahdollista tehdä omalaisensa vaihto-ohjelma.