Hondas A2-klassade pendel/äventyrs motorcykel får många nya och stora uppdateringar till 2022. Motorn har nu ett ännu bättre vridmoment med en
väldigt lineär effektutveckling. En väldigt lättkörd motorcykel med lättkontollerade och användarbara prestanda gör att CB500X känns mer som
en större motorcykel. Den nya motorn har slirkoppling som standard vilket hjälper till vid både upp- och nedväxling. Framgaffeln är nu en Showa (SFF-
BP) USD-gaffel lånad från de större modellerna i Honda-familjen. Fälgarna och baksvingen är även de nya och lättare än förut. Honda CB500X väger
endast 199 kg körklar med full tank! Med sitt 19" stora framhjul och den vridmomentstarka motorn är CB500X en perfekt kamrat för den äventyrslystne
motorcyklisten. De nya dubbla bromsskivorna hjälper nu till att stanna den uppgraderade motrcykeln ännu snabbare. Med den nya LEd-belysningen ser
ni bättre när höstmörkret kryper sig på.
Standard slirkoppling gör det lättare att köra på dåliga
skogsstigar och balanserar också köregenskaperna för mer sportig körning på asfalt. Det breda utbudet av tillbehör inkluderar nödvändiga tillbehör för
din nästa resa.
Tillbehör
Specifikationer
Cylindervolym:
471.0 cm³
Markfrigång:
180 mm
Däck, fram:
110 / 80-19
Bromsar (fram / bak):
2x 296 mm skiva ABS / 240 mm skiva ABS
Växel:
6-växlad
Vridmoment, max:
43.00 Nm
Sitthöjd:
830 mm
Motortyp:
Honda 2-cylindrig in-line, 4-takts DOHC
Effekt:
35.0 kW
Däck, bak:
160 / 60-17
Vikt (kör klar):
196 kg
Bensintank volym:
17,5 l
Bränsleförbrukning:
3.6 l/100km
Produktbeskrivning