Honda Rebel 1100 DCT Touring Grå Motorcykel cruiser

Produktkod: 25CMX1100TOUR
20490,00 €
I lager
Specifikationer
Cylindervolym: 1084.0 cm³
Markfrigång: 120 mm
Däck, fram: 130 / 70-18
Vridmoment, max: 98.00 Nm
Bromsar (fram / bak): 330 mm skiva ABS / 256 mm skiva ABS
Växel: 6-växlad DCT
Sitthöjd: 710 mm
Effekt: 64.0 kW
Däck, bak: 180 / 65-16
Vikt (kör klar): 248.0 kg
Bensintank volym: 13.6 l
Bränsleförbrukning (uppskattad): 5.3 l/100km
Produktbeskrivning

Den aerodynamiska frontkåpan och de hårda sidoväskorna ger dig ett helt nytt sätt att använda Honda Rebel 1100. Rebel är fullpackad med tekniska finesser och är en mycket modern motorcykel, men fortfarande en renodlad touring custom i bobberstil. Rebel 1100 har två distinkta personligheter: en avslappnad cruiser och å andra sidan en touringmotorcykel med mycket goda köregenskaper. En sann mästare på mångsidighet!

 

  • Enkelt formspråk
  • Aerodynamisk frontkåpa och hårda sidoväskor
  • LED-lampor
  • Elektriskt låsbar sadel med förvaringsutrymme och USB-laddningsport undertill
  • Farthållare som standard

 

Det mörkfärgade utseendet, som designats av Honda USA, är opretentiöst och industriellt. Den långa, låga karossen skapar tillsammans med framdäcket och sidoväskorna en inbjudande helhet. Skärmarna är tillverkade av äkta stål och fästs på ramen med gjutna fästen. Den lågt placerade runda frontlyktan har ett klassiskt utseende, men belyses av inte mindre än fyra LED-lampor. Lampan med en diameter på 55 mm är extremt ljusstark tack vare LED-tekniken. Baklyktans glas är klart, vilket understryker Rebels ”nygamla” designspråk. Sadeln är robust men tillräckligt mjuk för långa turer. Passagerarsadeln är lätt att ta av när man kör själv. Under sadeln, som öppnas med med nyckel, finns ett förvaringsfack på 3 liter och ett USB-laddningsuttag.

Den 120 mm stora LCD-instrumentpanelen är mycket lättläst och styrs med knappar på vänster styrenhet. Honda Rebel 1100 Tour DCT levereras med farthållare som standard.

 

Rebel 1100:s motor är baserad på Africa Twin, men flera underenheter har modifierats för att passa andan och kraven hos en customcykel. Toppeffekten är 64 kW vid 7 000 rpm och vridmomentet är 98 Nm vid 4 750 rpm. Dessa siffror är bland de absolut bästa i segmentet och garanterar en mycket dynamisk körupplevelse. Svänghjulet är hela 32% tyngre än Africa Twin, vilket ger föraren en linjär och mycket kraftfull downforce som du definitivt kommer att känna!

Motorns extremt kompakta storlek gör att den kan monteras lågt på ramen, vilket ger en låg tyngdpunkt och sitthöjd.

Avgassystemet är naturligtvis helt nytt. Vid låga varvtal är avgasljudet pulserande och morrande, men vid högre varvtal blir det ett mycket igenkännbart ”vrål”.

 

STANDARD - har mellannivå för motoreffekt, motorbroms och antispinn. Läget passar avslappnad körning i låg fart på låga varvtal, samtidigt som det finns gott om kraft att släppa loss när man vill.

RAIN - har låg nivå för motoreffekt och motorbroms och hög nivå för antispinn för att göra körningen säkrare på våta/hala vägbanor.

SPORT - har hög nivå för motoreffekt, mellannivå för motorbroms och låg nivå för antispinn för att utnyttja maximal prestanda.

USER - är ställbara körlägen där man väljer nivåerna själv. USER-inställningarna sparas automatiskt och behöver inte väljas på nytt när man slår på tändningen.

 

DCT-växellådan har funnits tillgänglig på Honda-motorcyklar i över 11 år. Under den tiden har 140.000 Hondamotorcyklar med DCT-växellåda sålts i Europa. Den extremt kompakta och lätta konstruktionen gör att motorcykeln kan växla helt automatiskt, beroende på körförhållandena eller motorinställningar. Med knapparna på den vänstra drivenheten kan växellådan också styras manuellt, oavsett om den valda inställningen är automatisk (D) eller endast manuell (M). De Honda Rebel 1100 Touring-modeller som kommer till Finland är utrustade med en DCT-växellåda. De tillgängliga växlingsprogrammen i DCT-växellådan är kopplade till det valda körprogrammet (motor) enligt följande:

 

STANDARD - Neutralt växlingsprogram.
RAIN - Växlar tidigare till en högre växel och ger en mycket mjuk växlingsrytm.
SPORT - Växlar till högre varvtal och tidigare till lägre varvtal. Håller motorvarvtalet uppe.
USER - Gör det möjligt för föraren att skapa sitt eget växlingsprogram.